twitter
rss

Ok great ! Skarang ni aku ada insomnia yg terlampau parah ! Kpala aku rsa mcm nk pecah ! Please la ! ni minggu terakhir cuti skola ! tolong la ! ! sesiaper ader cre mcm mn nk sembuhkn penyakit insomnia ni ? ?



Korang nk kta aq bodoh ? ! 
SILAKAN ! !
Korang nk panggil aku lengai ?! 
SILAKAN ! !
Korang nk paksa aq ? !

SILAKAN ! !
Korang nk kutuk aq ? !
SILAKAN ! !
Tp korang kena igat   . . !
Selama korang wat aku mcm 2 , aku senyum jer kn  ? !
Korang tawu x prasaan aq yg sebenarnyer ? ! 
Korangtawu x aper yg aku rser ? !
Korang tawu x betapa sktnyer aty aku ? !
Kenapa bler aq bls blk prbuatan korang  . . Korang marah ? !
Kenaper korang x nk kwn ngan aku plak ? !
Selama korang wat aku mcm 2 ader aku mrh korang  ? ! 
Ader aku x nk kwn ngan korang ? !
Korang srh aku ubah sikap aku ? !
Abis 2 sikap korang ? !
Xyah ubah ? !
Korang igt korang ley arah org sesuka aty korang jer ? !
Korang cermin la dri 2 skit . . !
PAKU DULANG PAKU SERPIH , KATA ORANG , DIA YG LEBIH ! !

Dear best friend ,
you're stupid ! you fail ! you're weird !
You're not perfect ! But , that's ok ! I'm like that too . . We laugh at the randomest things . You now my ugliest side . Even though we disagree sometimes . . When I'm sad , you were always there to make sure I'm ok . . Thanks for being there for me ! But, all that has changed! you changed! You are not a friend that I knew before! why 

did you change? ! what's wrong with me? ! if you explain what happened, I'll accept it all! but why you can not do it all?! Why? ! Just one clarification! ! ! only one! ! very difficult? ! you changed in the blink of an eye! ! I can not accept it all! I want you to know that I'm first! ! Where were you that I know first? ! Where to go all that? ! Where are my friends never serious? Where my friends are always there by my side? who was always there for me? ! Where is it? !
Where is it? !
Where is it? !

Apa salah aku kt hg ?
Apa aku da buat kt hg ?
Kenapa tiba2 hg x nk kwn ngan aku ?
Kenapa ?
Kenapa ?
Kenapa ? ! ? ! ? ! ? ! ? !
Kenapa korang jauhi aku ?
Klu aku ada wat slh bgtaw la ! ! !
Klu korang terus mcm ni , masalah ni x kn selesai smpai bila2 ! !
Aku x phm  . . .
Kenapa korang x nk kwn ngan aku ?
Maksud aku , kenapa tiba2 ?
Aku bknnya HANTU !
Klu korang x nk maafkn aku , aku x kesah . .
Aku cuma nk korang bgtaw aku . .
Kenapa korang x nk kwn ngan aku . .
2 jer . .
X susah pown kn ?
Klu korang xnk kwn ngan aku , kenapa tdi korang dok kt blakang aku msa dlm dewan peperiksaan ?
Aku x kesah pown , cuma aku nak tawu ! ! ! !
Kenapa ? !
Kenapa ? !
Kenapa ? !
Benci sgt ker korang kt aku ?
Klu benci ckp benci !
Menyesal aku kenal korang !
Menyakitkan haty jer ! ! ! ! !
DAH !  ! ! !
Sekarang ! Pergi ! Aku x nk tengok muka korang ! ! !
Pergi dri hidup aku ! ! !
PERGI !
PERGI !
PERGI !
PERGI !
PERGI !

AKU BENCI KORANG ! ! ! ! ! ! !
















Setiap dari kita pasti ada teman
 istimewa kan..
dan pastinya dalam persahabatan
 pasti ada pertelingkahan, kan?

pagi tadi aku terbaca kisah seorang

 sahabat yang malang
 yang ditinggalkan sahabatnya.
.untuk kali ke 4!
kawan - putus -

 kawan - putus - 
kawan - putus - 
kawan - putus!

kenapa jadi macam tu? kalau

 benar-benar sahabat
tak akan putus sampai bila2 kan?
dan pastinya akan terima kelebihan
 dan kelemahan sahabat itu 
seadanya kan?

sebab sahabat itu pun manusia biasa,
 pastinya ada kekurangan dia..
kenapa mesti putus terus kan?
tak sayang ke nilai persahabatan itu..

kalau suatu hari nanti, aku terima
sms dari seorang sahabat aku..
dia berkata
kita terpaksa berpisah (lagi)..
harap faham dengan keadaan saya..
apa nak kata ye..
a) ok bye..
b) dah agak dah..ni dah kali ke

   3 kan macam tu..
c) sampai hati awak, awak ni cakap dari
 hati ke cakap suka mulut awak aje
d) meh sini aku nak sepak kau 

   sebelum kita putus
e) kenapalah aku jumpa dengan kau ni.
   .serius awak ni tak ada 
  pendirian langsung!

Soleaha . . . 2 la nma kwn aq  . . kwn yg dlunyer aq anggap kwn . . . skarang ? dye ader kwn kerw lps aper yg dier da buat kt aq ngan kengkwn aq yg laen ? klu nk citer psl kesalahan dye kt kitaorg . . smpai raya taon dpn x abes (gurau jer)  . . . . nm jer 'Soleaha'  . . tp perangai ? hmmm . .  x taw nk ckp mcm mn . . . dpn cikgu wat muker baik jerw . . blakang cikgu kutuk org sesuka hty . . walaupown ni hry trakhir bulan posa . .tp aper pown yg jdi aq xkn maafkn hg selagi hg x  tebus bk kesilapan hg . . dan akmi akn balas blk aper yg hg da wat kt kmi . . . klu aq da ckp aq nk wat . . mknernyer aq nk wat . . x der seorg pown yg bley hg hlg aku . . !


Salam..

minum berlebihan saat olahraga Bahaya Minum Air Berlebihan?
Bulan puasa ni, air merupakan dugaan yang paling kuat ye dak? Setiap kali buka jek puasa mesti tak sabar nak minum air dan mungkin ada yang minum bergelas – gelas. Huh! Bahaya tuhhh. Ramai yang beranggapan minum air dalam kuantiti yang lebih banyak adalah lebih baik untuk badan mereka. Namun, ramai juga yang tidak mengetahui kesan bahaya sekiranya seseorang itu minum air secara berlebihan dari keperluan badan mereka.
Minum air terlalu banyak adalah merbahaya dan terbukti boleh membawa maut. Keadaan yang disebabkan minum air terlalu banyak dipanggil keracunan air (water intoxication). Minum air lebih daripada yang diperlukan meningkatkan jumlah isipadu darah. Peningkatan isipadu darah meningkatkan beban kerja pada jantung dan tekanan pada salur darah.
Buah pinggang bekerja lebih untuk menapis air berlebihan. Sistem penapisan di buah pinggang melalui rerambut yang dipanggilglomeruli. Glomeruli boleh rosak disebabkan bekerja lebih. Buah pinggang akan cuba sedaya upaya untuk membuang air berlebihan. Air berlebihan dibuang bersama elektrolit.
20120403154801air Bahaya Minum Air Berlebihan?
Dalam masa sama badan berusaha untuk seimbangkan elektrolit dalam badan, di dalam darah dan sel-sel. Air akan meresap ke dalam sel-sel dan menyebabkan sel menjadi bengkak dan seterusnya pecah. Jika bengkak berlaku dalam otak, anda akan mengalami tekanan intrakranial dan seterusnya menyebabkan gejala-gejala seterusnya berlaku bermula dari sakit kepala.
6-8 gelas air sehari cuma satu rujukan purata. Tidak semestinya korang  memerlukan sebanyak itu ataupun mungkin tidak cukup untuk seorang yang aktif bersenam dan sebagainya. Rasa dahaga tidak semestinya menunjukkan korang memerlukan air. Mungkin disebabkan mulut kering. Minumlah air apabila dirasakan perlu.

*klu da bce 2 . . comment la . . n follow skali . . !  Gomawo !

Aku sendiri x phm aperw prasan aq skarang nie . . dlu msa mula2 jumpa . .mmg kmi rpt . . aq x taw pown dier suka kat aku . . sampai la 1 ary trsebar gossip yg kter aq brcinta ngan dier . . start dri 2 . . hubungan aq ngan dier dah jauh . . dan maser 2 aq fkr . . dier la org yg plg aq benci . .tp skarang ? aq rser mcm aq mula suker kt dier . . aq raser cemburu bler dier rpt ngan kwn2 aq (pompuan la ). . aq rser btl aper yg cikgu aq prnh ckp . . "Ai ummul , jgn benci sgt . . nnt bley suker " . . aq igt kn cikgu main2 ja .  sbb . . x kn benda mcm 2 ley jadi kt aq . . "tolong la  , dier 2 da la skema , blur plak 2 . . x kn aq nk suker kt dier plak ?" aq slalu fikir mcm 2 . . tp skarang da mmg trbukti aperw yg cikgu ckp 2 mmg btl !! aq mcm x cayer jer . .mcm mn ? xkn cikgu doakn plk ?mungkin kowt . . sbb setiap aperw yg cikgu ckp kt ank murid dier ialah 1 doa . .Masalah skarang nie . . aper prasaan aq yg sebenanyer ? Aq btl2 x phm . .


Main cast : jjong ( 5 tahun )
                 Key (umma)
Other cast : Onew (appa)
                   Taemin ( baby )
Genre: comedy ..
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Pada 1 petang . .

“Ahhh . . penatnyer umma ! dah la pasaraya 2 
sesak dgn org ramai . . ! “ Seorang yoeja cantik yg 
bernam Key menyeluh kerana  kepenatan . . 
“Tatata ..” seorang baby kiut bernama Lee 
Taemin bersuara kerana ingin menunjukkn 
sesuatu kepada ummunya .. “Yerla2 . . jom 
balik” kta ummanya yg x fhm kehendak anknya 
.. “Taaa !!” Taemin mula mnjerit . . “eh ? ! Oh !!” 
kta Key smbil melihat bju yg sgt cntik dan 
semestinya PINK  .. “x blh jdi nie ! jdi kamu 
ddah mmg tgk dr tadi la Taemin ? Bjunya pun . . 
SEPARUH HARGA !!” “ooohh” “yaeyaeyae !” Key 
umma dan baby  Teamin sdg melompat 
kegirangan tnpa sedar yg meraka diperhatikan 
oleh seseorg  .. Tiba2 .. “Umma nk beli bju 2 
kerw ?” kta jjong yg dri tdi perhatikn umma dan 
adik nya . . “yup  ! mmg dri dlu lgi umma 
nakknnya , jjong .. tp x berpelung langsung !” bls 
ummanya tnpa menyedari kelibat ank nklnya 2 ..
“Ummm ,jdi umma nnk  belilah ?” Tanya jjong .. 
“ tpkn  , klu umma bli bju yg ini ,belanja kiter 
tak akn cukup wlaupun ia dah jdi separuh 
harga masih x boleh nk beli ..” keluh Key .. 
“Gunalah duit simpana rahsia . .” idea jjong .. “ 
Yerker ? ! Boleh gunakn cara 2 . !” “Urmm .. 
umma ader simpan duit 2 yer ? !” Tanya jjong .. 
dan ..“Hey ! Sejak biler pulak kmu ader kt c2 
hah , jjong ?!” ucap Key marah .. “hah ? takkan 
umma x sedar pulak ?” ucap jjong terkejut dgn 
tindakn  ummanya ..
Di Rumah ..
Hehe . . mmg la sy simpan duit simpanan 2 dlm 
tin susu (kosong) dlm alamri ni !” ‘klak’ (bunyi 
pintu allmari dibuka) “Ahh !” umma Key 
mnjerit da jth kerana trkejut   melihat jjong mkn 
biskut didlm almari . . “Kenapa kamu mkn 
biskut dlm alamri ni ? !!”marah Key . . “nah tin 
susu yg umma nk 2 . .” kta jjong dgn slumber . . 
“dye ni tawu ajer ky mn sy simpan duit nie !” 
klang (?) *haha 2 bunyi penutup tin kosong 2 
dbuka . . “Eh ?!arh ! sampu surat yg sy simpan \
dalan ni dah x aderw la !”ucap Key dgn kecewa 
. . -_- . . “Sampul surat ?  Maksud umma sampul 
surat yg warna coklet 2 kerw ?” Tanya jjong . . 
“Diut rahsia ! sampul surat sy !kat mn sy ltk 
yerw ? !” fikir Key  ..

*flashback*
“dalam jangka masa yg singkat sy akan tukar 
tempat simpanan diut ni . . Dah tentu x der sper 
yg akn tawu ..” Rancang Key . .
*flashback end*

“yerla , baru2 ni sy aderw tukar tempat duit 
simpanan 2 ..tp kt mn yerw ? Rasanyer . . sy 
lansung x ley nk ingat nie !” Key berfikir lebih 
mndlm .. “Key umma ! kes ni serahkan sahaja 
kpd sy dan Taemin .. Umma jgn risau . . Biar kmi 
yg carinya . . Dgn duit 2 cukuplah belanja sy 
untuk setahun . . hehe ” kta jjong dgn ketawa 
kejam  . . “dan ianya sebagai drpdd ganjaran sy 
untuk merahsiaknnya dri Onew appa . . Mmg 
berbaloi kn ?” sambungnya lgi .  . “Yer . . e2 
umma stuju jjong . . klu kmu jumpa . . umma akn 
beikn kamu susu pisang yg sedap !” kta Key 
umma smbi ambil apron untuk masak mkn mlm 
. . “Yah ! Key umma tipu ! umma ni mmg 
krdekut la !!” bantah jjong . . “baik lah tun jjong 
.  skarang umma nk msk mkn mlm . . jdi kmu 
dan Taemin pergi cri duit umma  .” kta Key 
smbil trnkn Teamin dri tgnnya . . “aktivi mncari 
duit rahsia di mulakn ! “kta jjong pda taemin . . 
“Taaa !”bls taemin . . “tp kt mn sy sorokkn duit 
2 yer ?” kta Key pda dri dyer sendiri ..

Dalam bilik  ..

“kt sini yer ?” smbil selongkar almari tilam . . sy 
tawu awk dlm nie ! x pyh nk lwn dgn sy lgi !” 
smbil angkat lci almari bju plak ! jjong2 mcm2 
la ! haha .. “arghhhhh!” jjong jrt sebb keener 
tindih ngan lci almari tdi yg super besar ! bunyi 
2 menyejutkn Key umma di dapur .. dan segera 
pergi kerw bilik tdur tnpa prlhn kn api . . 
“Kenaper 2 ? Ah ? Aper kmu buat 2 jjong ?” 
tanya Key umma smbil angkt lci almari tdi . . “ 
hah ! igtkn aper la yg akn jdi kt dri sy nie  .”kta 
jjong smbil tercungap2 mcm ikn ader kt darat  . 
.yer la  . . sesak nafas . . “aper yg kmu dah buat 
nie ?bilik ni habis berselerak ! benda yg kmu nk 
cri 2 pown x ley jumper taw  .” leter Key . . 
“Aper la kmu ni taemin !habis berselerak” jjong 
slhkn taemin plak . .haha . . abg yg jht . . PLAK ! 
*key ketuk kepla jjong . . “kmu jgn kn slhkn org 
laen !”mrh key ! “baik” bls jjong “dgr yer ? 
kmskn blk sumer bende nie  . . !  mwo ? ! 
Alamak ! sy tgh bkr ikn tdi ! uhuk uhuk *batuk 
. .” kta Key pda jjong dan trkejut tgk ikn yg dye 
bkr tdi btl2 dah bkr . . SPLASH ! *bunyi air  .. 
“umma , nsb baikla umma x trbakar tdi taw . . 
semuanya dsbbkn sy  ..tp .  x phyla umma nk pji 
sy  .” kta jjong selepas simbahkn air kt Key 
umma. . “whuaa !” “eh ? taemin menangis la . ." 
kta Key . “yer taemin , nnt umma bli lmpin bru 
yerw ? nnti brulah kmu selesa . . jgn menangis . . 
kmu kn bdk baik .  . taemin ! kmu nk kemn 2 ? 
nnti dmm plak kmu . . Cak ! tkr lmpin yerw ?eh 
? tunggu taemin ! jjong ! tlg tangkpkn adik kmu ! 
baik la ! kiter tukar lmpin yg bru yer ?” kta key  . .
Tiba2 .

“ahh ! da jumper ! yela . . tmpat yg sng dijumpai 
kt sini rupanya sy ltk ! eh ?”kta Key smbil 
melompat-lompat sbb da jumper duit 2 . . “yae 
da jumper ! da jumper ! duit rahsia umma sy 
dah jumper ! Ah?”jerit jjong smbil ambil smpul 
yg trjtuh 2 .  “aper hal ni ?Duit aper pulak jjong 
ckp nie ?Kenapa berseerak sgt rumh hari ni ? 
erm  .  aper pulak nie ? ini duit rahsia kn ? 
hehe . . braper agknye yg ader kt dlm ni ? hah ? 
Cuma 1000 won je kerw ?” kta Onew appa yg 
tiba2 muncul . . “hah ? pelik jgk sy rser ..” kta 
Key . . “aper la umma ni . .klu setakat 1000 won 
jer blh bli butang bju  ..”kta jjong diptg sbb Key 
cpt2 ttp mlt jjong . . “tatatatata” Taemin lgsung x 
lyn diorg sumer . . sbb sebok dok main rantai yg 
bru Key umma bli .. “ Yeobo  , sebenarnya sy nk 
belikn abg stoking yg bru .sbb tu la sy simpn 
1000 won 2 secara rahsia  . .” pujuk Key  .  “yer 
la kki appa 2busuk sgt la .. umma slalu kta appa 
kener tkr stoking yg bru . ..” “mcm 2 rupanya . 
kki sy busuk yer ? haha” “perkara yg memalukn 
pown bley ketawa ? “tatatatataaa” “maafkn sy .. 
sy ingat kn  awk simpan duit 2 untuk bli bju yg 
mhal .. rupa2nya .. sy da slh anggap kt awk . .” 
“-_-” “ Muah ! Key . . Saranghae ! “Na do 
saranghae !” dan mereka berpeluk dpn jjong & taemin  . .

                               END !

Apa gunanya aku kalau setiap perempuan dilayan sama macam aku. Apa gunanya aku setia dengan kau kalau kau tetap pandang orang lain. Setiap hari kau sakitkan hati aku. 

Walau aku sayang kau macam mane sekali pon, sumpah sampai mati aku takkan buat kau jadi laki aku. Sebab kau langsung tak layak dan aku sangat2 tak tahan dengan sikap kau yang makin hari makin melampau makin buat hati aku sakit macam nak gilerrrrr! Kau memang seekor babiiiii!!!!

Aku benci kau sangat2 tapi kau still nak aku stay ngan kau lagi kan!Kalau kau tak boleh nak ubah perangai kau tu, tolong jangan paksa aku bersabar lagi dengan kau! Aku manusia, ada hati dan perasaan, ada limit sabar! Bukan babi ni yang kau senang2 je nak aku tahan, tahan, tahan dengan sikap kau yang macam jahanam tu!!!!

Bukan aku yang merayu2 mintak kau datang cari aku, aku tak pernah pakse kau cari aku, aku tak pernah ikat kau suh stay dengan aku pon!! Kau tu yang datang cari aku, kau yang tak leh hidup tanpa aku tapi perangai kau perghhhhhh macam babi giler2 ah! Tak jage hati aku langsung! Dah la selama ni kau dah buat aku macam sampah biarkan aku tergantung macam ni pastu sekarang kau lukakan hati aku!

Aper slh aq kt c dyer 2? tetiber jer maki hamun aku . . . aq ader wat slh ngan dyer jer ? aq cumer mntak putus jer . .  aq buat 2 sbb aq da x thn ngan ckap dyer  2 . . .


*flashback*

lebey krg pukul 2 pgi . . aq antar mesej kt dyer sbb nk mintak pts . . dgn harapan dyer akn bacer pgi nnt . . pukul 9 pgi . . dyer bs mesej aku  . . pastu aq ckp la yg aq da x nk mesej ngan dyer lgi . . aq x guner perkataan yg kasar pown . . aq cuma ckp  "awk . .Sy  da x nk mesej ngan awk lgi dda . ." kasar kerw ? ? tetiber dyer bls guner ayt yg kasar . . dyer ckp "k x per awk . igt taw k bye . . ." Aper mksud dyer ? aq taner dye elk2 . . pas2 dyer bls "X payah nk  tau k da x payah ko nk tau aku tau nk wat pew kt ko  . . ko tunggu dan lihat . " Dlm aty aq "aper masalah dye nie ? " pas2 aq tanyer dye  "kaw mmg nk sgt ker aku maki2 kaw ?" dgn prasan yg mrh taw ! pas2 korang tawu dye bls aperw ? dyer ckp  "G lantak arr sme ko mko la aku aku x eran la bodoh tpi ko igt tau bodoh . ." Dye ni sper nk ckp aq bodoh ? aper hak dyer ? dan yg last yg plg wat aku skt aty . .  dyer ckp "Woi pompuan gler nperw ko  x bls ?bodoh punyer pompuan gila !" dyer sper ? suker aty aq la nk bls kerrw x . . dah hp aq . . lantak aku la nk wat aper pown . . 

*flashback end*

kaw sper nk ckp aq bodoh , maki aku . .suker aty aku la . . 2 hak aku . . bkn kaw . . kaw tgk la . . klu kaw mintak maaf kat aku . . aku x kn maafkn kaw dunia akhirat . .smpai mati pown aq x kn maaf kn kaw ! kaw sesuker aty jer ckp aq gler an ? klu aq gler . . aq x dok kt rumah , x g skola . . bkn mcm kaw . . x g skola . . org gler jer x g skola . . nk ckp kt org x tgk dri sendiri . .  2 la org ckp . . Paku dulang paku serpih , kata org dyer yg lebeh !

Moral of the story:
JGN MENGHINA ORG TANPA SEBAB . . FIKIR DLU SEBELOM CKP . . LAIN KALI KLU NK KUTUK ORG . . TGK DLU DIRI CENDIRI . . K BYE . . ASSALAMUALAIKUM . . 

yeah ! ! Akhinyer ary yg aku tunggu2 dah tiber ! ! tp . .  Walau pown ary nie ary jdi aku . . aku raser ary nie ary yg plg sial skali ! yer la mn x nyer . . . ary nie sumer org luper yg ary nie ary jdi aku ! klu kwn2 bru 2 laen la bab diaorg x tawu yg ary nie ary jdi aku . . . tp . . kwn2 lame aku . . . sumer igt . . . 2 x per lgi . . . yg plg trk . . aku da la kener buli . .. . pas2  aku igtkn ary nie x blajar . . . ruper2 nyer . . c.noreen wani msk pas2 bgi kerje . . da la keje 2 banyak . . wat 2 ary pown x tentu  siap lgi . . . . pas2 ley lak bandingkn aku ngan kakak aku . . . aku plg benci org yg mcm 2 . . . suker sgt bandingkn aku ngan org laen . . ! Skola nie wat aku skt aty jer . . . tp Ty kt sper yg dah wish kt aku kt fb / kt skola . . n bgi adiah yg x seberaper . . .yer la . . nk wat camner . . da korang luper / x tawu . . .ros bgi aku duit untuk bli ayam  (yer la . . . aku kn mcm onew oppa . . .Chicken Maniac . .) haha . . Zirafah Zarifah plk bgi aku chocolate . . .  chocolate yg pg aku suker plak 2 . . Haha . . thanx korang ! Tp . . sebena nyer cumer 1 hadiah jer yg aku nk . . . Klu korang tanyer aku . . mesti la aku akn ckp . . AKU NK JUMPER CIKGU MARWATI . . ! 2 jer yg aku nk . . . Aku rindu sesgt kt c. marwati !!! aku nk sgt jumper dier . . . lmer da aku x jumper dier . .

Aq rse . . mesti ramai yg tgk Super Spontan (SS) kn ?? klu korang x tgk . . . aqrse . . korang da wat silap dan korang rugi sesgt . . . klu yg da tgk . . . permainan aper yg plg korang suker ? klu aq . . . aq suker permainan 'Lagu Untukmu' . . bab aq suker dgr Zizan rap . . . aq suker mse diaorg nyanyi rmai2 mse minggu final 2 . . Best sesgt . . smpai aq slalu nyanyi lgu diaorg 2 kt skola . . haha . .







video

Amacam ? Best x ?

Selama ini, mungkin banyak yang nak tawu tentang latar belakang keluarga SHINee. Termasuk aku tentunya. Dan, sangat bersyukur karena secara tidak sengaja aku terjumpa cerita tentang latar belakang keluarga mereka. Mungkin kita lihat, hidup mereka lebih baik sekarang karena mereka sudah jadi penyanyi terkenal. Tapi, ternyata tidak semuanya punya kisah sebaik sekarang… 

 Onew's Family: Ayah, ibu, Onew . . 

Jonghyun's Family: Ayah, ibu, kakak, Jonghyun 

Key's Family: Ayah, ibu, nenek, Key 

 Minho's Family : Ayah, ibu,abang, Minho 

Taemin's Family : Ayah, ibu,abang, Taemin

 ------------------------------------------------------------
 Onew’s Family Background . .
 Keluarga Onew mempunyai kedai daging di sebuah pasar. Di Korea, harga daging sangat mahal, jadi keluarga mereka dapat mengumpul cukup duit dari hasil jualan daging. Selain itu, dengan punya kedai sendiri, itu menandakan kalau keluarga mereka cukup dikenal. Dulu Onew belajar di SM Academy dan biaya sekolahnya sekitar 50 juta won per bulan. Jadi, mungkin dia dikategorikan sebagai kaluarga kelas menengah atau kelas atas. Dan pernah di suatu acara yang seongkar isi beg SHINee, Onew mempunyai notebook dan 2 i-pod, yang menunjukkn keluarganya cukup berada. Pernah ada fans SHINee yang dateng ke kedai keluarganya dan ternyata lagu SHINee diputarkn di sana. Ternyata, Onew belajar piano autodidak waktu dia daftar ke SMA, dan dia juga dikenal sebagai murid yang baik di sekolah. Waktu pergi ke pantai, dia akn bawa daging dari rumah yang kira-kira cukup untuk 10 orang dan dikongsikn bersama kwn2nya. Walopun itu berarti, keluarganya akan dapet penghasilan yang lebih sedikit dari biasanya. Ada juga rumor-rumor yang nggak bener tentang keluarganya Onew .

Key’s Family Background . .
 Keluarganya Key sangat kaya (dia mungkin yang paling berada di antara member SHINee yg lain). Ayahnya kerja di sektor surat obligasi (pertukaran stok, investasi, banking, pedagang perantara). Key pernah dihantar ke luar negeri untuk belajar bahasa (mungkin bahasa Inggris). Dia balik ke Korea trus dihantar lagi ke luar negeri (Amerika) selama setahun. Dia juga ikut pertukaran pelajar ke Amerika kerana scuba diving, jadi keluarganya pasti berada untuk menbiayai penerbangannya dia dan lain sebagainya. Key juga sangat rapat dgn neneknya. Dia tinggal dgn neneknya. Dari status keuangan keluarganya yang tinggi, Key juga mmpunyai sense of fashion yang bagus dan tau banyak tentang dunia fashion. Dia berpakaian dengan baik dan tau trend fashion yang biasa dikejar-kejar orang berada.


Minho’s Family Background . ..
  ramai orang yang dah tau yg ayah Minho ialah pelatih bola sepak team Taejeon. jdi , keluarga Minho juga org yg berada. Gaji seorang pelatih bola pasti cukup besar. Dan, seperti Key , sense fashion Minho juga bagus. Waktu di acara menyelongkar isi beg SHINee, dlm beg minho trdapat vaio laptop, PSP, de el el. Minho juga pernh ckp yg dia ingin menjadi seorg pemain bola keranjang . .
 #Di antara semua member SHINee, cuma Taem ddan Jjong yang tidak terlalu diketahui latar belakang keluarga mereka . . Sorry for that . . .

biler penyakit bosan da melanda....nie la akibat nyer...post bende bkn2....hehehe...tp ok gak la...ley tenangkn pikiran aq yg da kusut nie....mary kiter mulakn misi kiter untuk ary nie....hehehe...:)


Lawak 1..


YURAN

seorang murid tlh terserempak dgn guru klsnyer di tandas.

guru:ali maner yuran sekolah yg cikgu suruh bayar tu......

(murid itu dgn tiber2 prgi lari satu sekolah.)

guru:eh,knp kamu lari satu sekolah ni????

murid:cikgu suruh sayer lari .......

guru:maser biler cikgu ckp???

murid:cikgu ckp yuran(you run)

guru: =,=

Lawak 2...


Pengemis : Pak Cik! Kasihanilah saya, saya orang bisu.
Bapak : La? Orang bisu tak kan bleh cakap lak?
Pengemis : Eh, salah! Orang tuli, Pak Cik!
Bapak : Tak kan bleh mendengar?
Pengemis : Eh, bukan! Orang buta, Pak Cik!
Bapak : (Sambil mengeluarkan wang receh)Tidak ada duit!!
Pengemis : Itu ada tiga ratus !
Bapak : Katanya buta, tak kan boleh melihat?
Pengemis : Salah lagi. Orang gila, Pak Cik!!
So Lolx La ==" >.<



Lawak 3....


Siasat Ala Pak Pandir

Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong
yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye. Entah macamana, di
tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih
panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia
jumpe tu seketul taik. Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat
tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.

Pak pandir tengok dengan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata,
"Bentuk macam taik."

Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,
"Lembik...macam taik."

Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu
dia berkata,
"Bau macam taik."

Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia
pun mengambil keptusan untuk mejilat sedikit taik tersebut. Sebaik
sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit...
"MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!"



Lawak 4....


SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia.
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.



Lawak 5...


KELAS BI
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyakkat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adikjer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.



Lawak 6

SUDU
Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.



Lawak 7...

MAYAT
Cikgu : Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki
basikal ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.



Lawak 8...

TIRU
Cikgu : Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang?Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkautak tahu, aku lagi la tak tahu".



Lawak 9

DOKTOR
Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT , kerana telinganyadi masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.
Doktor : "Selamat petang..."
Pesakit : "Selamat petang Doktor!"
Doktor : " Ada masaalah apa .....?"
Pesakit : "Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor..."
Doktor : "Biar saya periksa telinga anda!"
setelah diperiksa... .
Doktor : " Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut..."
Pesakit : "Apa caranya doktor?"
Doktor : "Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua
pula percuma..."
Pesakit : "Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?"
Doktor : "Yang percuma kena sabar..."
Pesakit : "Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya...?"
Doktor : "Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
sudah jadi tauge' anda tinggal tarik keluar."
Pesakit : "Huh."



Lawak 10...


Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Kulai.

Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid-murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.

Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab & berdiri).

Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…”.

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.

Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.

Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.

Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.

Berdirilah seorang murid dan menjawab “saya DIAN Cikgu…”.

Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK.Abang saya darjah 3.”

Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…

Berakit-rakit Ke hulu Berenang-renang Ke tepian, Bersakit-sakit Dahulu Bersenang-senang kemu DIAN”

Cikgu Ajoi :@$%&#^%


 ·  ·  · pada 8hb Nove

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...