twitter
rss



Teman,
Dengan segugus keyakinan
Ku capai sebatang pen dan sekeping kertas
Lalu, ku gagahi jari- jemari ini
untuk membaikan segugus bicara
Suka-duka, pahit manis bersamamu,
Setiap kali memori itu singgah di kamar fikiranmu.
Teman,
Kenangan indah bersamamu
Bagaikan rakaman kaset
Yang sentiasa berputar
Mengimbas kembali setiap
detik bersamamu.
Jikalau ada ruang untukku bertanya,
Mengapa perpisahan???
Menjadi perantaraan antara kita.
Ku sisihkan perasaanku yang
Berantingkan kedukaan
Berdaunkan keresahan
Berbungakan kekesalan……
Pernahkan kau terfikir
Aku juga insan sepertimu
Yang mengharapkan penghargaan.
Teman,
Jika aq menjadi sejarah keresahanmu,
Jika aq menjadi keegoan remajamu,
MAAFkan aq,
Anggaplah aku insan yang tidak pernah engkau kenali,
Insan yang tidak pernah singgah di HATImu
Aku hanya mempunyai sekeping hati,
Yang pernah dihempap kekecewaan
Namun kukutip dan kucantum kembali
Menjadi sebuah tugu PERSAHABATAN DI HATI.
Cuma satu harapanku,
Andai aq masih dihatimu,
Siramilah persahabatan ini dengan
embun kemesraan
Bajailah dengan setulus keikhlasan,
Agar kuntumnya memekar kembali…


tadi aku aku denga lagu , then ada mamat ni bgi link ni kat aku aku bukak lah.keluar benda ni


Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejtkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.

 Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:

 1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.

 2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.

 3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.

 4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.

 5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

 6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.

 7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.

 8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

 9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.

 10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.

 11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.

 12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.

 13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

 14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

 15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.

 16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

 17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.

 18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.

 19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

 20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

 21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

 22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.

 23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA


nie kisah psl seorang mak yg menyuruh c ank yg brnm ATAN ke rmh  CIK YAM untuk menghantar juadah puasa untuk berbuka......


Maka brmulalah ceritanya...


Mak:Atan!Owh Atan!Tolong mak antar kuih nie boleh?
Atan yg masih trtidow tibe2 trkejut dgn panggilan maknye yg mcm raksasa 2.....
Atan:Pukul brapa nie?Ermmm..Kacau la!
Mak:Bngun la Atan!Tolong mak nie cepat!Atan cepat sket!
Atan:Huargh!Yer la!Yer la!
Atan yg masih mamai dgn slamber nyer brkater....
Atan:Ader aper nie mak?Asyik sebut ketupat....ketupat nie?
Mak:Ketupak kejadah kaw!Mak suruh kaw cepat!Nie ha..tolong antar juadah berbuka nie kat umah CIK YAM..
Atan:upah?
Mak:yg kaw mkn ary2 2 kire upah la 2..
Atan:Yer la!Yer la!Kecoh tol!


Walaubagaimana pun..Atan masih lgi mengantuk...dlm keadaan yg ngantuk 2..tiber2...Mak Atan trnampakAtan pergi melalui jln blakang rumahnyer...


Mak:Better aq follow dier.
Atan:Assalammualaikum...
Mak:???
Atan:CIK YAM!Nie mak ader kirim juadah brbuka..Meh la amik..
Mak (dlm aty):Aq srh g umh CIK YAM..dier g reban ayam nie buat per?


Akhir nyer..kiter tau la capa CIK YAM yg sebena nyer...


moralnyer:klu nk buat kejer 2..jng la buat dlm keadaan yg mamai...nanti lain jdnyer......&lain kali ckp la penuh2....


coment banyak tau...dan klu dah coment 2 x kn x reti2 nk follow kowt kn....

video

Wo ai ni
I love you
Aku cinta padamu
Tiga kata paling bermakna
Tapi jarangnya didengar
Naan unnai kathalikaraen
Saranghaeyo
Aishiteru
Tiga kata paling menyentuh
Tapi jarangnya disebut....

klu nk dengar......tengok video nie...

Awan memang cantik lagi-lagi apabila ia membentuk sesuatu.:)              


                                  bulu pelepah...

                                                            
                                                                     ikan...

                                                                     helang...

                                                            naga terbang...:)

                                                                           love.....<3
                                          
                                                                          kucing...

                                                                   tangan...                                                                                                                                                    

                                                                       bintang....

                                                                    arnab kowt....
            cantik x???tapi yg aq peliknya...kenapa yg tangan 2 langit nya wana ungu???pelik kan...hahahahaha......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...