twitter
rss

Selama ini, mungkin banyak yang nak tawu tentang latar belakang keluarga SHINee. Termasuk aku tentunya. Dan, sangat bersyukur karena secara tidak sengaja aku terjumpa cerita tentang latar belakang keluarga mereka. Mungkin kita lihat, hidup mereka lebih baik sekarang karena mereka sudah jadi penyanyi terkenal. Tapi, ternyata tidak semuanya punya kisah sebaik sekarang… 

 Onew's Family: Ayah, ibu, Onew . . 

Jonghyun's Family: Ayah, ibu, kakak, Jonghyun 

Key's Family: Ayah, ibu, nenek, Key 

 Minho's Family : Ayah, ibu,abang, Minho 

Taemin's Family : Ayah, ibu,abang, Taemin

 ------------------------------------------------------------
 Onew’s Family Background . .
 Keluarga Onew mempunyai kedai daging di sebuah pasar. Di Korea, harga daging sangat mahal, jadi keluarga mereka dapat mengumpul cukup duit dari hasil jualan daging. Selain itu, dengan punya kedai sendiri, itu menandakan kalau keluarga mereka cukup dikenal. Dulu Onew belajar di SM Academy dan biaya sekolahnya sekitar 50 juta won per bulan. Jadi, mungkin dia dikategorikan sebagai kaluarga kelas menengah atau kelas atas. Dan pernah di suatu acara yang seongkar isi beg SHINee, Onew mempunyai notebook dan 2 i-pod, yang menunjukkn keluarganya cukup berada. Pernah ada fans SHINee yang dateng ke kedai keluarganya dan ternyata lagu SHINee diputarkn di sana. Ternyata, Onew belajar piano autodidak waktu dia daftar ke SMA, dan dia juga dikenal sebagai murid yang baik di sekolah. Waktu pergi ke pantai, dia akn bawa daging dari rumah yang kira-kira cukup untuk 10 orang dan dikongsikn bersama kwn2nya. Walopun itu berarti, keluarganya akan dapet penghasilan yang lebih sedikit dari biasanya. Ada juga rumor-rumor yang nggak bener tentang keluarganya Onew .

Key’s Family Background . .
 Keluarganya Key sangat kaya (dia mungkin yang paling berada di antara member SHINee yg lain). Ayahnya kerja di sektor surat obligasi (pertukaran stok, investasi, banking, pedagang perantara). Key pernah dihantar ke luar negeri untuk belajar bahasa (mungkin bahasa Inggris). Dia balik ke Korea trus dihantar lagi ke luar negeri (Amerika) selama setahun. Dia juga ikut pertukaran pelajar ke Amerika kerana scuba diving, jadi keluarganya pasti berada untuk menbiayai penerbangannya dia dan lain sebagainya. Key juga sangat rapat dgn neneknya. Dia tinggal dgn neneknya. Dari status keuangan keluarganya yang tinggi, Key juga mmpunyai sense of fashion yang bagus dan tau banyak tentang dunia fashion. Dia berpakaian dengan baik dan tau trend fashion yang biasa dikejar-kejar orang berada.


Minho’s Family Background . ..
  ramai orang yang dah tau yg ayah Minho ialah pelatih bola sepak team Taejeon. jdi , keluarga Minho juga org yg berada. Gaji seorang pelatih bola pasti cukup besar. Dan, seperti Key , sense fashion Minho juga bagus. Waktu di acara menyelongkar isi beg SHINee, dlm beg minho trdapat vaio laptop, PSP, de el el. Minho juga pernh ckp yg dia ingin menjadi seorg pemain bola keranjang . .
 #Di antara semua member SHINee, cuma Taem ddan Jjong yang tidak terlalu diketahui latar belakang keluarga mereka . . Sorry for that . . .

0 comments:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...